Als onderneming wil je natuurlijk een goede indruk achterlaten, en potentiële klanten overtuigen van jouw expertise. Veel communicatie en marketing vandaag de dag is natuurlijk online, maar toch heeft zakelijk drukwerk ook zijn voordeel. Maak jij als ondernemer hier al gebruik van? 

Uniek contactmoment

Met zakelijk drukwerk zorg je voor een uniek contactmoment. Dit is zeker van toepassing bij het uitdelen van visitekaartjes. Zo vergeten nieuwe klanten of partners minder snel met wie ze gesproken hebben, en hebben ze jouw contactgegevens altijd binnen handbereik. Laat snel jouw visitekaartjes drukken om een professionele indruk te geven bij jouw eerste contactmoment.  

Verspreiden van je huisstijl

Een huisstijl is natuurlijk een belangrijk onderdeel van je merk. Jouw huisstijl versterkt je merk. Het creëert een complete merkervaring, en voor klanten ben je ook herkenbaar. Als je een flyer uitdeelt, wil je dat deze aansluit op jouw merk. Ontwerp je flyer daarom in je huisstijl. Zo geef je meteen een professionele indruk. Laat daarom eenvoudig jouw flyers drukken met je eigen herkenbare logo, lettertype en kleuren. 

Tastbaar

We worden online overspoeld met promoties, denk aan pop-ups of de vele mailtjes in je inbox. Zakelijk drukwerk kan juist nu een verfrissing zijn. De tastbaarheid van drukwerk heeft hierin zijn voordeel, en prikkelt je klanten op andere manieren dan digitale communicatie. Ook is drukwerk minder vluchtig. Als jij jouw verhaal op een creatieve en professionele manier weet te presenteren, maak je van jouw drukwerk echt iets bijzonders. Denk aan een bijzonder papiertje, een mooie glanzende afwerking zoals foliedruk, of een opvallende vorm. Dan laat je een blijvende indruk achter!

Online ondersteunen met offline

Zakelijk drukwerk is ook een goede manier om de online activiteiten van je bedrijf te ondersteunen. Druk bijvoorbeeld een QR-code op je flyer om ontvangers naar een landingspagina te sturen, of zelfs naar een Youtube video. Geïnteresseerden kunnen zo nog meer informatie verkrijgen. Ook is het natuurlijk fijn om naast je online assortiment, ook een papieren catalogus aan te bieden voor de liefhebbers. Ga je een nieuw product of dienst lanceren? Dan kan je ervoor kiezen om, naast bijvoorbeeld e-mailmarketing, je doelgroep via drukwerk te informeren. Denk hierbij aan het verspreiden van direct mailing naar je klanten of het verspreiden van flyers bij potentiële nieuwe klanten. Op deze manier komt de (potentiële) klant zowel online als offline met je merk in aanraking.